مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-08پزشكي

13 هزار آزمایش برای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام


از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 13 هزار مورد آزمایش از نمونه های ارسالی و ارجاعی به آزمایشگاه های دامپزشکی انجام شده است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 13 هزار مورد آزمایش از نمونه های ارسالی و ارجاعی به آزمایشگاه های دامپزشکی انجام شده است.

دکتر هادی بابایی، با بیان اینکه هر ساله برای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام و بیماری های واگیر دامی برنامه ملی مراقبت و کنترل بیماری های دامی از سوی سازمان دامپزشکی به استان ها ابلاغ می شود، اظهار کرد: در این راستا عملیات رصد و پایش و مراقبت فعال و غیرفعال از واحدهای اپیدمیولوژی توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان انجام می شود.

وی با اشاره به انجام عملیات مایه کوبی در جمعیت دام ها براساس برش استانی و شهرستانی، افزود: برنامه های آموزش و ترویج نیز در دستور کار قرار دارد که در نهایت منجر به پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک و بیماری های واگیر می شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان در گفت وگوی خبری، با بیان اینکه صنایع بالادستی طیور در استان وجود دارد، تصریح کرد: همکاران دامپزشکی برنامه ملی مراقبت و کنترل را دنبال و رصد و پایش فعال و غیر فعال از واحدهای اپیدمیولوژی و روستاها را انجام می دهند و نمونه گیری می کنند که از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 هزار آزمایش برای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام

13 هزار آزمایش برای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام